EΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ - ΟΠΕΜΕΔ- 8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τετάρτη, 14/04/2021

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ – ΕΕΔ και ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ – ΟΠΕΜΕΔ ευχαρίστως σας γνωρίζουν ότι η εκδήλωση, που έλαβε χώρα διαδικτυακά την 22α Μαρτίου 2021, στα πλαίσια της οποίας έγινε η όγδοη Διάλεξη του Δεύτερου Κύκλου Διαλέξεων για την Διαμεσολάβηση, που διοργανώνουν, στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Συντονίστρια ήταν η Πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ, κυρία Κατερίνα Κωτσάκη, η οποία καλωσόρισε τον ομιλητή, κύριο Peter Phillips, Διαμεσολαβητή στην Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, πιστοποιημένο από το International Mediation Institute και διαπιστευμένο από την New Jersey Association of Professional Mediators, Διαιτητή Νέας Υόρκης Η.Π.Α., Επίκουρο Καθηγητή στο New York Law School και Διευθυντή του εκεί προγράμματος Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, εγγεγραμμένο στους καταλόγους της American Arbitration Association, China Council for Promotion of International Trade, CPR, FINRA, U.S. District Courts for the Southern District of New York and the District of New Jersey, Administrative Office of the Courts of New Jersey κ.α.. Ο κύριος Peter Phillips έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα Διάλεξη, με θεματική:

 

«Representing Clients in Mediation»

 

Ο κ. Phillips εξέθεσε διεξοδικά ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος των νομικών παραστατών στη διαδικασία της Διαμεσολάβησης. Αυτό είναι ένα θέμα στο οποίο, συνήθως, δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία, αν και είναι ιδιαιτέρως σημαντικό και καθοριστικό για την εξέλιξη της Διαδικασίας. Όπως ο ομιλητής είπε χαρακτηριστικά, ο νομικός παραστάτης είναι συχνά ο «αδύναμος κρίκος», με την έννοια ότι δεν μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί στον ρόλο του νομικού παραστάτη στη Διαμεσολάβηση, που είναι εντελώς διαφορετικός από εκείνον του δικηγόρου στο Δικαστήριο.

Στην συνέχεια, με σαφή και εμπεριστατωμένο λόγο, αποτέλεσμα της κατάρτισης και της  εμπειρίας του, ο κ. Phillips, αναφέρθηκε στα τέσσερα βασικά σημεία τα οποία πρέπει να προσέχει ο νομικός παραστάσης και τα οποία επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη διαδικασία της Διαμεσολάβησης.

Το πρώτο είναι η επιλογή του κατάλληλου για την κάθε περίπτωση Διαμεσολαβητή. Ένας αποτελεσματικός Διαμεσολαβητής πρέπει να έχει γνώσεις του αντικειμένου της διαφοράς. Σε μια διαφορά ακινήτων ένας αρχιτέκτονας μπορεί να είναι καταλληλότερος από ένα νομικό, σε μια άλλη, όμως, ένας καταρτισμένος νομικός υπερτερεί. Πρέπει, επίσης, να γνωρίζει τη διαδικασία της Διαμεσολάβησης, καθώς επίσης και να έχει προσυμφωνηθεί η αμοιβή του, το κόστος της διαδικασίας εν γένει και η διαθεσιμότητά του. Το βασικότερό, όμως, τόνισε ο κ. Phillips είναι τα μέρη να εμπιστεύονται τον Διαμεσολαβητή. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε, αν η άλλη πλευρά εμπιστεύεται και εκφραστεί θετικά για τον Διαμεσολαβητή που προτείνει το έτερο μέρος, τότε αυτός είναι ο καταλληλότερος Διαμεσολαβητής. Η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Διαμεσολαβητή είναι το Α και το Ω της Διαμεσολάβησης.

Το Δεύτερο είναι η σωστή εν γένει προετοιμασία του πελάτη. Ο ικανός νομικός παραστάτης εξηγεί στον εντολέα του τα χαρακτηριστικά της Διαμεσολάβησης (μη δεσμευτικό χαρακτήρα κλπ). Του εξηγεί ότι σκοπός της δεν είναι η νίκη, αλλά η επίτευξη κοινά αποδεκτής συμφωνίας και άλλα ουσιώδη στοιχεία και αρχές της. Συζητά μαζί του για τους σκοπούς του, για το BATNA του κλπ. Κυρίως, όμως, του εξηγεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η Διαμεσολάβηση και δη την ευκαιρία να ακούσει τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς και, έτσι, να σχηματίσει πραγματική εικόνα για τη θέση του άλλου.

Το Τρίτο είναι η σωστή προετοιμασία του πελάτη για την εναρκτήρια ομιλία. Το καλύτερο σχήμα, κατά την άποψη του κ. Phillips, είναι να ξεκινήσει ο πελάτης του (και μέρος της διαφοράς) με  την προσωπική του θέση για τη διαφορά, να συνεχίσει ο νομικός παραστάτης εκθέτοντας τα γεγονότα της υπόθεσης και ακολούθως να προβεί σε μια γενική νομική ανάλυση αυτής, και να ολοκληρώσει την ομιλία ο πελάτη του αναφερόμενος στο γιατί θέλει να καταλήξει σε συμφωνία και ποιες θα ήθελε να είναι οι βασικοί άξονες αυτής.

Τέλος, ο κ. Phillips, τόνισε τη σημασία προετοιμασίας του πελάτη στο στάδιο της διαπραγμάτευσης, στάδιο που, ως γνωστόν, είναι από τα πλέον σημαντικά –αν όχι το σημαντικότερο- της διαδικασίας της Διαμεσολάβησης.

Ακολούθησε εκτενής συζήτηση και τέθηκαν ουσιαστικές ερωτήσεις από όσες και όσους παρακολουθούσαν τη Διάλεξη, στις οποίες ο ομιλητής απάντησε πρόθυμα δίνοντας  σαφείς απαντήσεις.

Άλλη μια φορά, ευχαριστούμε θερμότατα τον κύριο Peter Phillips και εκ μέρους της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩN και εκ μέρους του ΟΠΕΜΕΔ, για την τιμή που μας έκανε να μας παρουσιάσει μια τόσο ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική Διάλεξη, η οποία διατήρησε  αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου, από την αρχή μέχρι το τέλος.

 

Προτείνουμε σε όσους συναδέλφους δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά τη Διάλεξη, να δουν το σχετικό video, που έχουμε αναρτήσει στην σελίδα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ στο F/B.

H επόμενη Διάλεξη θα γίνει στις 29 Μαρτίου 2021, στις 6.30μμ. Σχετική Ανακοίνωση θα δημοσιευθεί έγκαιρα.

 

Αθήνα, 23 Μαρτίου 2021

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ

ΟΠΕΜΕΔ

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ